torsdag 10 december 2009

Fyndade en kompost!

Ja, man är kanske lite skadad. Igår, när jag var på Harald Nyborg i Växjö såg jag en 200 liters isolerad kompost som de sålde ut för 200 kr/st. Normalpris 1199:-! Länk

De verkar vilja rensa ut lite bland grejerna i Växjö, tydligen.

Gick ju inte bara att missa tyckte jag, även om jag ju redan har en kompost. Min gamla är ju visserligen inte isolerad, så det är ju en förbättring. Nu räcker ju i och för sig en 200 liters inte så långt, men som komplement tänkte jag.

Har behövt ytterligare en kompost för trädgårdsavfall, så jag ska nog börja med att använda den för det, den känns inte lika skadedjurssäker som min gamla stängda kompost nämligen, så jag är tveksam att ha den till köksavfallet.

I övrigt kan jag meddela att komposteringen flyter på bra, och äntligen kommer vår kommun att erbjuda längre hämtningsintervall för sopor, vilket känns bra för vi brukar bara ha några få påsar i botten på vår behållare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar